
SOCIALA MEDIER FÖR ORGANISATIONER OCH FÖRETAG
Genom kursen SOCIALA MEDIER FÖR ORGANISATIONER OCH FÖRETAG lär du dig använda sociala medier för att informera och marknadsföra, samt hur du kan föra en dialog med följare och kunder. Kursen är en grundkurs där du lära dig det viktigaste för att komma igång, och för att undvika att göra misstag som kostar pengar eller skadar er organisations varumärke.
Ser du “death by Power Point” framför dig när du hör ordet onlinekurs? Mina videolektioner är illustrativa och pedagogiska filmer och består av levande videobilder. Jag vill inte slösa bort din tid, så jag tar bara upp bara upp det som är nödvändigt att kunna för att du ska nå dina mål.
SÅ HÄR FUNGERAR UTBILDNINGEN
VIDEOLEKTIONER
Du börjar med att se en serie videolektioner kring ett ämne, t ex “Filmernas uppbyggnad”. Filmerna är mellan 2 -20 minuter långa.
PROV
Efter lektionerna får du svara på några kontrollfrågor. Du får svaret direkt och ibland även extra information.
HANDLEDNING
Är det något du inte förstår kan du ställa frågor till kursledningen i det forum som finns i lärplattformen, chatta eller ringa. Vår ambition är att du snabbt ska få svar om du kört fast, eller om det är något du inte förstår.

KURSLEDAREN
PONTUS WIKSTRÖM
Kursledaren Pontus Wikström har varit professionellt verksam sedan 1980-talet med regi, filmfoto, redigering och manusskrivande. Uppdragsgivare har varit offentlig sektor och företag, men han har även skrivit och regisserat en TV-serie för SVT, samt skådespelat i filmer och serier. Vid sidan av detta har han utbildat journalister i TV, samt varit handledare på Luleå tekniska universitets utbildning i att skriva filmmanus.
Den senaste tiden har Pontus jobbat som marknadskommunikatör åt en branschorganisation för besöksnäringen, samt skapat en kurs för Studieförbundet vuxenskolans personal i hur de kan använda sociala medier för att marknadsföra och informera (denna kurs är uppbyggd efter kursen till SV).
En av videolektionerna i kursen, här går Pontus igenom hur man gör för att skapa levande och intressanta bilder och video trots GDPR-lagen.

DETTA KOMMER DU ATT KUNNA EFTER UTBILDNINGEN
-
Du kommer att kunna skapa levande och intressanta bilder och video trots GDPR
-
Du vet hur man sköter kundkontakter och hanterar missnöjda personer i kommentarsfältet
-
Du har en inblick i hur du skapar säljande kampanjer och inlägg
-
Du vet vilken typ typ av sociala medier som passar er och hur du anpassar du innehållet efter de olika plattformarna
-
Du förstår hur du analyserar era aktiviteter på sociala medier och hittar de saker som fungerar bäst
Vill du efter kursen gå vidare och lära dig mer om något ämne, så får du även länkar till en stor mängd kostnadsfria kurser, artiklar och instruktionsvideos som du kan titta på, skapade av experter och ledande företag inom digital marknadsföring.
VEM PASSAR KURSEN?
Utbildningen är för dig som :
-
Driver ett företag och vill få bättre försäljning genom att nå nya kunder på sociala medier (Instagram, Facebook, LinkedIn mfl)
-
Jobbar med marknadsföring eller kommunikation som en del av dina arbetsuppgifter och vill nå ut bättre på sociala medier
Du får tillgång till hela utbildningen på en gång, och du har förstås ångerrätt om du tycker att kursen inte motsvarar dina förväntningar.